Scouting uniform

Het Scouting uniform

Als je lid bent van Scouting, draag je bij speciale gelegenheden ook echte scoutingkleding. Voor elke speltak heb je een andere kleur blouse. De kleuren zijn: rood voor bevers, groen voor welpen en kabouters, beige voor verkenners en gidsen, brique voor shero’s, en blauw voor pivo’s. Bij je uniform draag je ook altijd je das – deze krijg je van Scouting Eijsden, een spijkerbroek en een riem. Tijdens de normale groepen draag je kleren die vies mogen worden en stevige schoenen.

Het scoutinguniform kunt U het beste online bestellen op de website van de scoutshop: https://www.scoutshop.nl/. Hier vind je daarnaast ook andere handige spullen voor tijdens de groepen.

Waar horen de insignes?

Het naambandje van Scouting Eijsden zit op de rechtermouw.

Het speltakteken zit op de rechterborstzak.

De zwarte das met blauwe rand van Scouting Eijsden.

De vaardigheidsinsignes op de linkermouw.

Op de linker borstzak zit het installatieteken van Scouting Nederland. Boven de linker borstzak (onder het woordje ‘das’) kunnen de Eijsdense, Nederlandse, en de Europese vlaggen worden geplaatst.